Categories
#aTRESCbandes Col·loqui

#aTRESCbandes El sector del cinema i l’audiovisual… el dia després

 

Data de l’activitat: 28 maig 2020 a les 18:30

Parlem amb Tono Folguera, Mònica Garcia Massaguè i Jaume Ripoll sobre el món de l’audiovisual en aquests temps.

El cicle #aTRESCbandes va tenir lloc entre març i juny del 2020, amb 10 sessions setmanals emeses en streaming a través del nostre canal d’Instagram. Al llarg de les 30 converses trobem una sèrie de temes recurrents que fan referència a la necessitat de col·laborar i de crear xarxes, de treballar plegats; a la confluència entre lo presencial i lo online, no com a termes contraposats, sinó com a elements d’un nou paradigma propici per a la hibridació i la reinvenció de formats; a la necessitat de remarcar els valors socials de la cultura, començant per resoldre la qüestió de la monetització; i, inevitablement, al més que probable canvi d’hàbits i de rol dels públics de la cultura.

Recupera la conversa aquí

 

Dossier de públic

El Dossier de públics és una eina per aprofundir i conèixer millor els creadors i creadores que formen part de l’Aula de Públics, i de les temàtiques que aborden.

Algunes de les reflexions dels nostres convidats…

De seguida que puguem hem de lluitar per fer nostre el concepte de nova normalitat, no deixar-ho només ens mans dels governs. La seva nova normalitat segur que serà molt pitjor que la nostra!“, Tono Folguera, Lastor Media i PROA

Una entrada del Sitges Film Festival són 130 llocs de treball, 30 empreses proveïdores que hi ha al darrera, retorn turístic i social, una plataforma de promoció internacional del nostre cinema… Això no té preu… tot, pel valor d’una simple entrada de cinema que, a més, és una festa“, Mònica Garcia Massagué, Sitges Film Festival.

Evitem els pensament binaris, tipus “cine contra internet”. En comptes de construir murs, fem ponts, ajudar-nos i col·laborar, donar facilitats als creadors, parlar tots de com fer sostenible el nostre sector, on el risc és important, doncs la cultura ha de tenir el seu lloc juntament amb l’entreteniment. Ara és el moment de ser ambiciosos. Cercar la confiança i la complicitat dels públics“, Jaume Ripoll, Director Editorial de Filmin.